English

Johnna Sachpazis

Theoretical text on the work of the artist Johnna Sachpazis
for the catalogue of the AICA Hellas’ exhibition: Theorimata 3, Body. A Field of Competition.

The body, and in fact, her own body, dominates the artistic research of Johnna Sachpazis. Monstrous or transformative, dynamic or passive, limited or ex- panded, carrier of affection or violence, the body in her work becomes a boundary, ready to be overcome or reshaped, a space for navigating her own history. In the series of paintings Somatechnics (2022-2023), from which four works are proposed, Johnna Sach- pazis explores the imagery of the body as a space for expressing discomfort and transformation. Her paintings resemble anatomical representations, imag- es of trauma, or surgery details. The vulnerable, soft tissue surfaces denoted by meaty, rough red and pink colours, the flesh parts and folds of a body costume (an idea the artist negotiates widely in her work), are full of openings and holes of pain. Still, there is also a possibility, since, in these images, the vulnerability of the flesh has the ambiguous perspective of intru- sion and transformation. The body is intruded not to be punished but to change, to open and break its boundaries.

By inviting the audience to share her personal story of gender transition, Sachpazis seeks to break not only the material boundaries of the flesh but also her subjectivity as a storyteller, to open up her experience –as well as the discourse– on the transformed, mu- tated, transgender body, highlighting, as she says, the marginalized affective discomfort transgender-queer people often experience within normative patriarchal environments.



Athens School of Fine Arts, Greece
Duration: 3 November 2023 — 3 December 2023

Ελληνικα

Τζόνα Σαχπάζη

Θεωρητικό κείμενο πάνω στη δουλειά της καλλιτέχνιδος  Τζόνα Σαχπάζη
για τον κατάλογο της έκθεσης της AICA Hellas: Θεωρήματα 3, Σώμα. Ένα πεδίο ανταγωνισμού.

Το σώμα, και μάλιστα το ίδιον σώμα, κυριαρχεί στην καλλιτεχνική αναζήτηση της Τζόνα Σαχπάζης. Τερατώδες ή μεταμορφικό,δυναμικό ή παθητικό, περιορισμένο ή διευρυμένο, φορέας φροντίδας ή επίθεσης,στοργής και βίας, το σώμα στη δουλειά της καλλιτέχνιδος γίνεται ένα όριο έτοιμο να ξεπεραστεί ή να αναδιαμορφωθεί, ένας χώρος αποτύπωσης της δικής της ιστορίας.

Στη σειρά ζωγραφικών έργων Somatechnics (2022- 2023), από την οποία προτείνονται τέσσερα έργα, η Τζόνα Σαχπάζης διερευνά την εικονογραφία του σώματος ως χώρο έκφρασης δυσφορίας και μετα- μόρφωσης. Οι πίνακές της μοιάζουν με ανατομικές αναπαραστάσεις, εικόνες τραύματος ή λεπτομέρειες εγχείρησης. Οι ευάλωτες, μαλακές επιφάνειες ιστών που υποδηλώνονται με κρεάτινα κόκκινα και ροζ τραχιά χρώματα, τα σάρκινα μέρη κι οι πτυχώσεις ενός σώματος-φορεσιάς (μια ιδέα που η καλλιτέχνις διαπραγματεύεται διεξοδικά ευρύτερα στη δουλειά της), είναι γεμάτα ανοίγματα και οπές πόνου αλλά και δυνατότητας, αφού στις εικόνες αυτές η ευαλω- τότητα της σάρκας έχει τη διφορούμενη προοπτική της διάρρηξης και της μεταμόρφωσης. Το σώμα διαρ- ρηγνύεται όχι για να τιμωρηθεί αλλά για να αλλάξει, να ανοίξει και να σπάσει τα όριά του.

Καλώντας το κοινό να μοιραστεί την προσωπική της ιστορία-πορεία αλλαγής φύλου, η Σαχπάζης αναζητά να σπάσει όχι μόνο τα υλικά όρια της σάρκας αλλά και την υποκειμενικότητά της ως αφηγήτρια, να ανοιχτεί/ ανοίξει το βίωμά της –όπως και τη συζήτηση– πάνω στο μεταμορφωμένο, μεταλλαγμένο, τρανς σώμα, αναδεικνύοντας,όπως αναφέρει η ίδια, την περιθω- ριοποιημένη συναισθηματική δυσφορία που συχνά βιώνουν τα τρανς άτομα μέσα σε κανονιστικά πατρι- αρχικά περιβάλλοντα.

Ανωτατη Σχολη Καλων Τεχνων, Αθηνα, Ελλαδα
Διάρκεια: 3 NOEMBRIOY 2023 — 3 Δεκεμβριου 2023